Anerbjergvej 27, 6893 Hemmet

SBE Historie

</div>
<div class='container'>

Sdr. Bork Efterskole er en selvejende kristen specialefterskole. Skolen startede i 1990 og kan nu rumme ca. 75 elever. Skolen henvender sig til unge, der har behov for anderledes undervisningsrammer og unge, der har brug for ny inspiration i en tryg og struktureret hverdag. Vi er en eksamensfri skole og har niveaudelt undervisning i mindre hold. Skoleåret er på 42 uger, fra først i august til sidst i juni.

Skolen ledes i det daglige af forstander Brian F. Jørgensen. Skolen blev grundlagt af Hansa og Niels Vestergård, der i sin tid fik visionen om at starte skolen. I sin tid før efterskolens start, fik Niels kontakt til unge drenge, der havde det svært i folkeskolen. De fik lov til at engagere sig i praktisk arbejde og fik ansvar og pligter. Dette satte en positiv udvikling i gang, som drengene senere byggede familier og karrierer på. Det var her Niels fik tankerne om at skabe en efterskole som henvendte sig til elever med særlige behov.

Vi ønsker, at skolens kristne menneskesyn præger hverdagen, både i skoletiden og i fritiden, så vi samarbejder med eleverne i arbejdet med at skabe deres egen identitet, udvikle deres faglige og sociale evner, samt forberede dem til et liv i det moderne danske samfund. Sdr. Bork Efterskoles hverdag og liv:

Vi viser hinanden TILLID og RESPEKT

Vi skaber NÆRVÆROMSORG og UDVIKLING

Vi ser efter det BEDSTE hos hinanden

Vi vil have ANSVARLIGHEDÆRLIGHED og FÆLLESSKAB

</div>